Joyce & Renate in Kenia

1/8e Triathlon Aalsmeer

De spanningen liepen de afgelopen dagen al steeds hoger op... De laatste oefenmeters werden afgelegd en we probeerden de zenuwen onder bedwang te houden.
Maar vandaag was het erop of eronder....
Hoewel het weer niet meezat en de voorbereidingen (door onder andere vrijgezellenfeestjes en kampeerstress) niet optimaal waren, moesten we er toch echt aan geloven...
De 1/8e triathlon van Aalsmeer... 500 meter zwemmen, 20 km fietsen en 5 km hardlopen.
Om precies 10.30 uur klonk het startschot enrenden we in de regen de Grote Poel van de Westeinderplassen in.
500 meter gezwommen... door de blubber rennen naar onze fiets, snel afdrogen, omkleden en hup, fietsen!
Eenmaal op de fiets barstte de bui pas echt los!! Helemaal doorweekt, 3 rondes van 6,5 km. Tot overmaat van ramp lag bij Renate ook onderweg twee keerhaar ketting van de fiets. Maar dit hield haar niet tegen... ketting er weer op en doorfietsen!!
Hierna moest er nog 5 km hardgelopen worden. Op grindpaadjes, heuvel op, heuvel af, door de blubberplassen... Joyce heeft tussendoor nog even de grond van dichtbij bekeken...Hoewel blijven liggen heel aantrekkelijk was, tochsnel weer opstaan en doorrennen... Het einde was in zicht!!!

We zijn allebei ruim binnen anderhalf uur gefinished!! We hebben nog een aantal mannen achter ons gelaten...

Kortom.. het was zwaar, maar ook wel weer heel leuk om te doen!
En het belangrijkste.... Tot nu toe hebben we voor de Doingoood Foundation 1610 Euro opgehaald!!! En er is zelfs nog wat geld onderweg!!

We willen alle sponsoren en iedereen die ons heeft gesteund en aangemoedigd heel erg bedanken!!

Nu deze strijd gestreden is, kunnen we ons gaan richten op het inpakken van onze koffers en de laatste voorbereidingen voor de reis....

Jan en Lia

Hoi meiden, petje af voor jullie prestatie vandaag, in de stromende regen, en gewoon keihard doorfietsen. Jullie hebben je sponsorgeld dubbel en dwars verdiend, grote klasse, groetjes Jan en Lia.

Jan

Renate en Joyce,
Ik neem mijn petje af zoals jullie dit hebben volbracht, grote klasse.
Ik weet hoe het is om in de regen te moeten fietsen, maar ik heb dan de mogelijk heid om te schuilen jullie dus niet vandaar mijn bewondering zoals jullie deze uitdaging volbracht hebben.
Grt Jan

Nathasja

Helemaal Super meiden.

Mooi bedrag ook binnen gehaald.

Groetjes Nathasja

coby lehnkering

Hoi Joyce en Renate,

Te gek, hoor, en dat met de slechtste dag weer die week. Gefeliciteerd!!!!!!

groetjes Coby

André en Martha

Lieve meiden, de complimenten van ons beidjes! En..wat een mooi bedrag binnen-gezwommen, gefietst en gelopen. Nog even en daar gaan jullie dan. We volgen jullie via de site; geweldig toch, de techniek staat voor niets! Wel spannend hoor!
Liefs en groetjes vanuit Heiloo....

Lilian

Lieve Joyce,

Wat fantastisch dat het je gelukt is en dat na zo'n zware vrijdag en zaterdag. Ook onze complimenten aan Renate. Knap van jullie. En dan nu de laatste voorbereidingen voor jullie mooie, nieuwe avontuur. Wij gaan jullie zeker volgen.

Lieve groet, Lilian en Ad

André en Martha

Wat een bijzonder verhaal weer over de operaties! Wat hebben wij het in Nederlands toch goed! Fijn dat jullie nu een weekje vakantie hebben..en dan samen met familie! Veel plezier met elkaar en een dikke zoen van oom en tante uit een herfstig Heiloo.
PS: zaterdag naar oma; heb ik weer leuk nieuws over jullie te vertellen...